Color Me Friday – Culori pentru început

Săptămâna trecută, atunci când am încurcat zilele și joi am crezut că-i vineri, am scris un post despre cum unii oameni sunt atât de creativi încât reușesc să folosească o paletă extrem de largă de culori realizând combinații deosebit de atrăgătoare. Pare simplu la prima vedere, nu-i așa? Ei bine, în spatele unor compoziții care aparent sunt la îndemâna oricui stau ori niște cunmoștințe solide în teoria culorilor ori un talent deosebit.

Dacă nu vă considerați a fi în categoria de mai sus probabil că întâmpinați mici (sau mari) dificultăți în a folosi culorile în decorarea casei. Eu de exemplu, deși îmi doresc de multe ori o atmosferă mai colorată, cu greu reușesc să ies din zona mea de confort și anume tonurile de bej, brun deshis și alb. Îmi place acestă combinație, mi se pare că sugerează calmul dar câteodată aș vrea să am parte de mai multă culoare în casă. Așa că, m-am gândit să abordez schimbarea cu pași mici, de om timid 🙂

Dacă știți exact ce culori v-ar plăcea atunci treceți peste următoarele paragrafe.

În primul rând: cum să aleg culorile? Culorile sunt asociate unor trăiri, sentimente. Ce sentiment vreau eu să am când intru în casă? Vreau să simt veselie? Atunci aleg culori vesele (galben, verde crud). Îndrăzneală? Atunci voi alege culori îndăznețe (roșu, fucsia). Relaxare? În cazul ăsta aleg culori mai pale. Energie, poate? Ăsta e primul pas. Cum vreau să mă simt (nu răspundeți cu ”bine” că asta-i evident, fiți un pic mai profunzi 🙂 )?

Dacă asta nu funcționează, atunci voi încerca să asociez culorile cu evenimentele frumoase din viață sau cu anumite locuri preferate. Mie îmi place amurgul. Mi-ar plăcea oare să am culorile amurgului împrăștiate prin casă?…hmmmm….cred că da. Omul meu zice că-i place marea. El probabil că ar vrea să fie o atmosferă mai…marină.

După ce am găsit culorile potrivite cred că voi alege una din variantele ce urmează.

Să vopsesc o piesă de mobilier. Deja am încercat vopsirea unor mici obiecte de lemn cu vopsea lavabilă deocamdată, nu cu ceva special de lemn. Si a fost ok. Mai mult, am încercat să combin vopseaua lavabilă cu un pic de ipsos ca să obțin un efect mat și a ieșit super fain. Așa că probabil asta va fi una dintre variantele luate în calcul dar trebuie să găsesc și obiectul care va fi ”sacrificat” în acest proces creativ.

77f0d22a7f3cd515eac9e7d92c59beff

O altă variantă destul de atrăgătoare pentru mine pentru că nu implică mari schimbări este înlocuirea draperiilor mele bej cu unele colorate și eventual crearea unor huse pentru perne decorative din același material. Este o soluție simplă, destul de ieftină și potrivită celor care sunt timizi în raport cu culorile. Materiale textile găsiți în nenumărate locuri, unele mai deosebite eu am vaăzut pe Fabrix.

2

Ca să îmi fie mai ușor, la început aș putea să aleg o variantă monocrom și să folosesc diferetele nuanțe ale aceleiași culori.

phoebe-howard-green-bedroom1

green-bedroom_300

Deși am renunțat de ceva timp la covoare, poate că n-ar strica un covor colorat. Dar parcă asta e prea simplu, nu?

HSTAR5_Henderson-eclectic-chair-window_s3x4_lg

foto: real simple, my dream canvas, hgtv, meg adams, phoebe howard

Tagged: , , , ,

One thought on “Color Me Friday – Culori pentru început

  1. […] cum vă povesteam atunci când am încercat să fac un plan pentru cei care sunt mai timizi în relația cu culorile, nu fac parte din categoria celor care folosesc culorile cu mare ușurință. Nici în garderoba […]

Leave a comment